بهینه کردن کد و پردازش در بازی ها در یونیتی(unity 3d)
 
آموزش ساخت بازی با یونیتی
 
 

بهینه کردن کد و پردازش در بازی هادر یونیتی(unity 3d)
شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که بازیتان در حالت اجرا پردازش زیادی دارد.


این مشکل به چه دلایلی است.



چند دلیل مهم است که باید در زمان ساخت و برنامه نویسی گیم مراقب باشید.




۱- استفاده از اسپرایت و مدل :

در بازی نباید از مدل هایی با پلیگان زیاد استفاده کنید زیرا این کار پردازش زیادی نیازمند است و در این صورت باعث مشکل در اجرای بازی می شود و بیشتر از مدل هایی با فرمت FBX استفاده کنید.

در بازی نباید از اسپرایت هایی با حجم بالا استفاده کنید بعضی ها برای ارتقای گرافیک بازی دو بعدی از مدل های سه بعدی خروجی پی ان جی می گیرند و این حجم بسیار بالایی دارد که باعث حجیم شدن بازی می شود و در اجرا به مشکل خواهید خورد.

۲- استفاده زیاد از رویداد Step /Update :

این رویداد ها در هر فریم در حال اجرا هستند به همین علت پردازش بسیار بالایی دارند و باعث کند شدن بازی می شوند پس باید از این رویداد به شدت دوری کنید و در مواقعی که راه دیگری وجود ندارد باید از این رویداد استفاده کنید.



۳- استفاده از آبجکت :

شما نباید برای هر کاری یک آبجکت بوجود بیاورید می توانید با ساخت یک آبجکت کنترلر تمام دستورات از جمله پخش دمو ها موزیک ها و بوجود آمدن آبجکتهای جدید را درون آن بریزید تا از بوجود آمدن آبجکت زیاد در نتیجه افزایش پردازش جلو گیری کنید.

آبجکت هایی مانند گلوله ها برایشان تایمی تایین کنید که بعد از زمانی حذف شوند تا پردازش افزایش پیدا نکند.

وقتی محیطی را رد می کنید در بازی تمام آبجکت های آن محیط را حذف کنید تا پردازش به آبجکت های در حال استفاد برسد. اگر آبجکتی را دیگر نیاز ندارید حتما آن را حذف کنید.



۴- الگوریتم مناسب و کد نویسی ها :

همیشه به دنبال الگوریتم بهینه تر و استفاده کمتر از متغیر و استفاده بیشتر و بهینه تر از توابع انجین بگردید.

خیلی از رویداد هایی که شما در رویداد های آیدیت یا استپ قرار می دهید را می توان در فشردن و برداشتن دست از روی کلیدی قرار داد مانند چک کردن تعداد تیرها:

وقتی کلید را فشار داد تیر ها را چک کند و در حالت نگه داشتن اگر تیری داشت تیر اندازی کند همیشه به دنبال همچنین راه هایی باشید .

سعی کنید کمتر کد بزنید و بیشتر فکر کنید زیرا هر چه کد کمتر باشد پردازش بهتر است.

همیشه بعد از اینکه کد را نوشتید به دقت کد خود را کامنت گذاری کنید تا کده ای اضافی سریع تر بشوند و کد خوانا تر شود.



۵- شناخت امکانات:

سعی کنید از امکانات انجین بیشتر استفاده کنید تا پردازش پایین تری را تجربه کنید بعضی انجین ها بطور پیش فرض درخت ٬ باد ٬ هوش مصنوعی و غیره را دارا هستند حتما از امکانات استفاده کنید و سعی نکنید که خودتان این امکانات را بوجود بیاورید زیرا اینکار پردازش سنگینی را بوجود میاورد. برای مثال شما در ساخت بازی ای هستید که در جنگل است و اگر از درخت انجین استفاده نکنید باید ۱۰۰۰ مدل سه بعدی را وارد بازی کنید و این کار پردازش بسیار بالایی را خواستار است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:اموزش یونیتی, :: 1:37 :: توسط : سجاد

درباره وبلاگ
آموزش موتور بازیسازی یونیتی
نکاتی درباره بازیسازی بسته تست زنی مهندسی معکوس معرفی چندتا سایت به درد بخور معرفی موتور یونیتی
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ساخت بازی با یونیتی و آدرس sjl002.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.آرام






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 15512
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1